Adquirint hàbits alimentàris saludables pels nostres fills.

aliments

Després de dies sense obligacions ni horaris, jugant, descobrint nous entorns i espais, menjant fora de casa, és hora de fer front a la tronada a l’escola. Tornar a adquirir obligacions, adaptar-se als nous horaris i hàbits, en definitiva tornar a la rutina, que sovint és molt feixuga pels nostres petits.

Des del Racó de la Delfi, volem ajudar-vos a fer més portable la tornada a l’escola donant unes pinzellades perquè els vostres fills adquireixin uns bons hàbits alimentaris.

Segons la nostra dietista, és imprescindible fer 5 àpats al dia portant una dieta sana, variada i equilibrada que els hi aporti l’energia necessària per tot el dia.. Així la dieta dels nostres fills hauria de tenir els següents nutrients:

Hidrats de Carboni complexos, ja que aporten molta més energia durant més temps: glúcids, proteïna, greixos, minerals i vitamines. Entre els hidrats parlaríem d’aliments com el pa, cereals, patates, arròs, pasta, galetes…

Proteïnes (animals o vegetals). La carn,el peix i els ous estan considerades d’alt valor biològic essent molt beneficioses per l’organisme i el seu desenvolupament. A la vegada ens aporten: vitamines, una mica greix i minerals com : el ferro, fòsfor, calci i potassi… Les proteïnes vegetals les trobem sobretot en els llegums i són considerades d’un valor biològic més baix que el de la carn, ells ens aporten una mica de greix, minerals (calci, ferro concretament) i vitamines del tipus B.

Fruita i verdura: ens aporta fibra, vitamines, glúcids i minerals.

Làctics o derivats làctics: ens aporten glúcids, proteïnes d’alt valor biològic, vitamines del tipus A, D , B i minerals com el calci i el fòsfor que són molt important pel creixement i formació dels ossos. En aquest cas parlem : dels iogurts, la llet, el mató i els formatges.

Aigua: és important reposar l’aigua que perdem a través de la transpiració i de l’evacuació.

Greix: preferentment d’oli d’oliva, essent molt important pel seu contingut en àcids grassos essencials i vitamina E.

És important destacar dues etapes crucials a la vida dels nostres fills, com són la infància i la pubertat. Aquestes etapes, l’activitat física és molt intensa i és on el nen experimenta un creixement important i constant, i per tant, és aconsellable menjar més vegades al dia, però menys quantitats que un adult. Serà doncs, un bon moment per introduir nous aliments a la dieta, com poden ser peix, verdures i fruites.

Tot i que sovint és difícil la introducció de determinats aliments, podeu afegir productes que siguin més atraients per la canalla, com pot ser calamars arrebossat, lasanya de verdures…es tracte de posar-hi un xic més d’imaginació..ja saps que des del racó anirem posant-vos receptes tant pels més petits com pels grans, i si no visita’ns a la web, on tenim un ampli ventall de productes que pots fer..

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s